Zájemců o nemovitosti je více než nemovitostí
Realitní makléři na tom teď mohou vydělat hned 3x

Tomáš Kučera, 2. 12. 2021

Lidé chtějí nakupovat nemovitosti a jejich ceny zákonitě rostou.

Jedna makléřka nám napsala: Prodej RD v Praze 6 za 17.5 mio a před rekonstrukcí – a to jen na "plachtu". Kdybych těch domů měla 20, všechny bych prodala. I bez inzerce.

Otázka na tělo...

Opravdu pomáháte majitelům dosáhnout nejlepší cenu za jejich nemovitost?

Dnes existuje několik způsobů, jak prodávat nemovitost. 

90 % realitních makléřů v Česku a na Slovensku používá ten nejběžnější způsob prodeje. 

Není se čemu divit, i majitelé nemovitostí si myslí, že právě tohle je jediný způsob, jak se prodávají nemovitosti. 

A jaký je to způsob? 

Samozřejmě ho dobře znáte. 

Lidově řečeno „napálíme cenu” a potom budeme případně zlevňovat.

Tohle je ale jen jeden ze způsobů, jak prodávat nemovitost

A ne vždycky je to ten způsob nejvhodnější. Dokonce bych řekl, že v dnešní době je to pro majitele nemovitosti ten nejméně výhodný způsob prodeje

Alespoň v drtivé většině případů.

Dneska prostě existují i jiné způsoby prodeje. 

Respektive ony existují už dlouhou dobu. Řekl bych dokonce staletí. 

Jenom v posledních letech v Česku a na Slovensku nebyly v realitách tak běžné jako teď.

Doba se ale mění, podobně, jako se mění realitní trh. 

A máte za to odměnu, kterou si zasloužíte?

V institutu Chytrý Makléř se bavíme s úspěšnými makléři a neustále hledáme, co funguje.

Jsme dnes ve spojení hned s několika makléři, kteří jiné způsoby prodeje s úspěchem používají, a který jim dobře funguje. 

Přesněji řečeno doslova extrémně dobře funguje. A to opravdu nepřeháním. 

Tento způsob je výhodný pro majitele, který chce za nemovitost dostat co nejvíc. 

Je ale výhodný i pro makléře, protože díky němu vydělá desítky i stovky tisíc navíc ke své standardní provizi.

Ano, jeden z makléřů, kteří tento způsob prodeje využívá, nám doložil, že svou provizi zvýšil o 600 tisíc ne tak zcela novým, ale nyní extrémně vhodným způsobem. 

A majitelé byli nadšení, že mu takovou odměnu mohli dát, protože dostali násobně víc. 

A dokonce je tento způsob výhodný i pro kupující, protože vítězně získají nemovitosti, o kterou je velký zájem. 

To je win-win-win. Doslova trojité vítězství.

Prodej nejvyšší nabídce

Určit správně cenu nemovitosti je alchymie, která dělá problém i zkušeným makléřům. Obzvlášť v dnešní době, kdy ceny nemovitostí rostou, a přesto je o ně enormní zájem.

Co uděláte, když máte 10, 20 i 50 zájemců o jednu nemovitost?

Stáhnete nabídku?
Prodáte tomu prvnímu, který přišel?
Tomu, který zaplatí v hotovosti ale méně?
Tomu s nejhezčím úsměvem a jiskrou v oku?

To by Vám majitel nemovitosti asi moc nepoděkoval. Přitom on je ten, koho zájmy především zastupujete. Majitel nemovitosti Vám dává provizi.

Naopak bude nadšený, přidá Vám a s chutí Vás doporučí, když mu za jeho nemovitost přinesete více, než sám očekával.

Využijte trend roku 2021 - aukční prodej nemovitosti

V dnešní době, kdy je převis poptávky nad nabídkou, jsou aukce účinný nástroj moderního makléře, jak prodat nemovitost za co nejvyšší tržní cenu.

Aukce také mohou pomoci při prodeji nemovitostí, o které není zájem z důvodu ceny.

Aukci slouží i k tomu, aby cena nemovitosti nebyla zbytečně podhodnocena.

Aukce zkrátka pomáhají k maximalizaci tržní ceny nemovitosti, ke spravedlivému rozhodnutí o konečném majiteli předmětné nemovitosti.

Ať se jedná o garsonku, 2+kk, 3+1 nebo chaty, chalupy a další rekreační nemovitosti, o které je kvůli COVID-19 neuvěřitelný zájem.

V momentě, kdy je velký zájem ze strany kupujících, prodáte nemovitost za co nejvíce. Dále získáte spokojeného klientaúžasnou referenci. A ještě více vyděláte na provizi (obzvlášť když použijete motivační doložku).

A co „chudák kupující”?

Nebude sedřen z kůže, ale má šanci koupit nemovitost, o kterou je velký zájem, za reálnou tržní cenu.

Nedostane se do situace, kdy bude muset nabízet „všimné”, aby dostal byt pod pultem.

Neuteče mu dům jeho snů jen proto, že nezavolal 5 minut poté, co vyšel inzerát.

Spokojenost na všech stranách.

Aukční prodej dnes funguje napříč realitním trhem

Aukční prodej využívají první makléři u velkých firem jako je RE/MAX, M&M Reality, NEXT reality a další.

Idnes.cz píše: Maxima Reality aukci zvolili například u chalupy na Berounsku, kde bylo 69 zájemců. Aukce zvedla cenu o 1,6 milionu korun.

Článek pokračujte: Podobně tomu bylo u rekreačního obydlí v Kozlově u České Třebové, které měla v nabídce kancelář Bidli reality za 2,3 milionu korun. Tuto chalupu poptávalo 80 lidí. Pryč byla do týdne, dokonce o 500 tisíc dráž.

Samostatní makléři se svou vlastní realitkou, kteří se do aukcí pustili, jsou z nich absolutně nadšení.

Ne každý makléř aukce využívá 

Ale drtivá většina makléřů vůbec nezná efektivní postup prodeje nemovitosti formou aukcí.

Tento e-mail jsme dostali od jedné makléřky, která v realitách dělá několik let...

Sám aukční prodej nemovitosti používám už od roku 2019 a zrovna před pár týdny jsem aukci využil na další nemovitosti.

Cenu nemovitosti jsme zvýšili z 5 470 000 Kč na 6 005 000 Kč. A moje odměna byla 133 750 korun ještě navíc k procentům, které si standardně účtuji.

Aukce se stává konkurenční výhodou – takže můžete prodávajícím nabídnout službu, kterou jim jiné realitní kanceláře a makléři nenabídnou.

Ale pozor!

Někteří kupující jsou skeptičtí a nedůvěřiví

Kupující jsou skeptičtí a nedůvěřiví. To je pochopitelné.

Pokud se do nemovitosti vysloveně nezamilují, moc se jim přihazovat nechce. Proč by to také dělali? Vždyť to jsou jen realitní turisté, kteří by ji stejně nekoupili.

Do toho všeho se nás makléře média často snaží vykreslit jako amatéry.

Tvrdá realita je taková, že opravdu někteří makléři by udělali téměř cokoliv, aby nabrali a získali svoji provizi.

U některých makléřů to vypadá jako na trhu. Přihazují po 10 tisíc přímo na místě. Někdy je přizván kolega makléře jako zájemce, který dle situace cenu šponuje, aby na skutečného zájemce vytvořil tlak na zvýšení ceny.

Brrrrr. To je hnus.

Vy se musíte odlišit.

Transparentně a korektně

Nedělat aukce, protože s nimi někdo může mít špatnou zkušenost, není cesta.

Cesta je poskytovat ověřenou a transparentní elektronickou aukci, ve které všechny strany v každý moment ví, na čem jsou.

Dejte všem zájemcům o koupi rovnocennou šanci získat nemovitost.

Kupující nemají problém s aukcí, ale hlavně chtějí slušné a korektní jednání.

Každý obchod musí proběhnout v klidu, bezpečně a bez „tlaků”. Cílem je mít spokojené všechny 3 strany. Prodávající, kupující a makléř. Nesmí to být pro nikoho stresující zážitek.

Jedině pak můžeme být na svou práci náležitě pyšní!

Aukční prodej má určitá pravidla a zákonitosti 

Pustit se do aukce bez znalostí je pochopitelně velký risk.

Už na začátku není jednoduché prezentovat takovou možnost majiteli nemovitosti, aby s tom viděl potenciál, nebál se toho a souhlasil s tím. I když je pro jeho dobro.

Pokud majitele náhodou přemluvíte a získáte ho na svou stranu, tak je tu další překážka.

Pokud nedodržíte pravidla, tak se z výhodného prodeje snadno může stát fiasko a ostuda. 

Nepřipraveného makléře můžou okolnosti aukce nepříjemně zaskočit, a to se podepíše na jeho důvěryhodnosti. A také na výsledku aukce. 

Jak prodávající, tak kupující si takového makléře zařadí do škatulky „amatér” a z té se už v jejich očích nikdy nedostane.

Profesionál nenechává nic náhodě

Profesionální makléř proto musí od počátku vědět, jak v případě velkého zájmu o nemovitost postupovat.

Co mít ve smlouvě. Jak komunikovat. Co dělat, aby celý proces prodeje běžel jako po drátku.

Profesionální makléř si nabídky necucá z prstu. Vše má popsané, zdůvodnitelné a průhledné. Pro prodávající i kupující.

Jedině tak je možné lépe zastupovat zájmy majitele a zajistit mu co nejlepší/nejvyšší prodejní cenu.

Právně správně

Co musím splňovat legislativně?

Aukce nemovitosti žádné legislativě nepodléhá. Něco jiného by bylo, kdyby šlo o dražbu, ta podléhá Zákonu o veřejných dražbách. Aukce ale žádnému zákonu nepodléhá a může ji tedy provozovat v zásadě kdokoli.

Může dělat aukci zaměstnanec nebo jen jednatel či majitel?

Aukci může provozovat kdokoli. Vždyť i běžní lidé používají akce na prodej mnoha svých věcí například na portále Aukro.  

Jsou nějaké povinnosti při tom, když provádím aukci?

Provádíte-li aukci nemovitosti, provádíte realitní zprostředkovatelskou činnost.

Jediná povinnost makléře je tedy splňovat kritéria realitního zákona. Platí stejná pravidla, jako když zprostředkováváte prodej nemovitosti „klasickou” cestou.

Moderní a efektivní způsob prodeje formou aukce

Zjistil jsem, že mezi makléři a kancelářemi koluje o aukcích mnoho mýtů.

Vznikají z toho, že většina postupů pro prodej nejvyšší nabídce na trhu je velmi neefektivních a zastaralých. Vznikly ještě před příchodem internetu a od té doby se až na výjimky neposunuly dále.

Někteří například říkají, že prodávají formou aukce. Ale přitom jen vyzývají zájemce, aby jim poslali email či někam zadali svou nabídku.

To ale není moderní pojetí aukce, a tak cenu rozhodně nenavýší na maximum. Z pohledu zájemců není zdaleka tak transparentní a důvěryhodná.

Makléři si také často myslí, že aukce jsou časově náročné. Musí řešit příliš mnoho zájemců, vnímají větší tlak ze strany prodávajících a nevraživost kupujících.

Naopak když znáte ověřený postup, tak je prodej formou té skutečné aukce efektivní, dělá Vám dobré jméno a přináší velmi zajímavý zisk. Ano. I Vám jako makléři.

A rozhodně není žádnou výjimkou, že se na Vás obrátí kupující, abyste aukčním způsobem prodali jeho původní nemovitost.

V institutu Chytrý Makléř hledáme způsoby, které makléřům pomůžou dosáhnout maximálních výsledků za minimum času.

Po bezpočtu osobních konzultacích jsem se rozhodl dát dohromady vše, co potřebujete pro využití prodeje formou aukce a zabalil to do efektivního kurzu…

Představujeme on-line kurz
„Aukce nemovitosti = 3x zisk pro makléře”

Aukce přináší hned trojitý zisk. 

První je finanční – na samotném prodeji vyděláte víc. 

Druhý je v podobě spokojeného (často nadšeného) klienta – prodávajícího, který za svou nemovitost dostane více peněz, než očekával. 

Třetí je v podobě skvělého náborového argumentu

Jen si představte, že majiteli na náborové schůzce či při telefonátu předložíte, že dokážete prodat jeho nemovitost aukčním prodejem a on získá víc, než očekával. 

Je to obrovská konkurenční výhoda oproti ostatním realitním makléřům.

Využijete ji při sebeprezentaci, ale i při následném doporučení, že jste TOP makléř nebo makléřka, který prodávajícímu umí získat nejvyšší prodejní cenu.

Aukce jsou nadstandardní služba, která Vám pomůže k náběru více nemovitostí, nadšených klientů a v konečném důsledku k dosažení vyšších provizí.

Odhalte ověřené know-how

V jedinečném kurzu můžete získat vše, co potřebujete pro nabídnutí a profesionální realizaci aukcí, aby to bylo správně a nepoškodilo to Vaše jméno ani klienta.

Od argumentů při náboru až po vyrovnání prodeje, resp. výši provize.

 

Tady je malá ochutnávka toho, co se v kurzu dozvíte…

  • Existují 3 způsoby pro prodej nejvyšší nabídce, a jak vybrat ten správný v konkrétním případě
  • Jak upravit zprostředkovatelskou smlouvu, aby se na nic nezapomnělo. Konkrétní příklady a postupy
  • Co musí předcházet tomu, že aukci prodávajícímu vůbec můžete navrhnout
  • Jak si nastavit podmínky, aby aukční prodej byl výhodný pro všechny strany a Vám přinesl opravdu tučnou odměnu
    (Makléři, kteří toho nevyužívají, se v podstatě okrádají o motivaci aukce nabízet a dělat)
  • Konkrétní ukázka rozhovoru, jak proměnit přemrštěnou cenu, kterou prodávající očekává, na výhradní spolupráci
  • Jak chytře argumentovat prodávajícímu, aby podepisoval exkluzivní smlouvu s důvěrou a nadšením
  • Co udělat, abyste k nemovitosti přitáhli pozornost zájemců a aukce měla význam
  • Jak o aukci mluvit se zájemci na prohlídce, aby to působilo seriózně a zapojili jste jich tak do aukce co nejvíc. (Nápověda: Musí to probíhat podle ověřeného postupu.)
  • Jak optimálně řešit situace, kdy zájemce s nejvyšším podáním musí zájem ukončit kvůli tomu, že nemovitost neufinancuje
  • Jak by aukce měla probíhat, aby nebylo možné jí zpochybnit
  • Jak včas předejít nepříjemným situacím s kupujícími, kteří nevyhrají. (Přesná a transparentní pravidla, aby neúspěšní nenapadali ani Vás ani realitku)
  • Co udělat technicky pro hladký průběh aukce přes internet
    (Nebojte, není to nic složitého. A nepotřebujete k tomu žádný speciální software. I když o tom se také budeme v kurzu bavit.)
  • A další

Kurz je on-line formou videa.

To znamená, že nemusíte nikam jezdit. Pustíte si ho v kanceláři, na mobilu nebo třeba v klidu večer doma. Můžete si jej projít svým tempem v čase, který Vám vyhovuje.

Ke kurzu se můžete libovolně vracet. Přístup budete mít minimálně 12 měsíců.

Investice do vzdělání se vyplatí

Kurz „Aukce nemovitosti = Trojitý zisk pro makléře” má cenovku
4.970 Kč nebo 197 EUR včetně DPH.

Taková investice se Vám hned u prvního prodeje formou aukce vrátí několikanásobně. 

Když to ale vezmeme hodně střízlivě…

Představte si, že zvýšíte cenu nemovitosti jen o 50 tisíc.

Nadšený majitel Vám dá absolutní minimum – třeba 10 % z navýšené částky. 

Dostanete 5 tisíc korun.

Už se Vám to vyplatilo.

A to nemluvím o bonusech, které získáte zdarma…

Bonus č. 1 (hodnota 1.970 Kč)

Exkluzivní smlouva s aukční a motivační doložkou

Netrapte se něčím, co už před vámi vychytali v aukcích zkušenější kolegové. Dostanete k dispozici Exkluzivní smlouvu, která je vytvořena specialisty na realitní právo.

Smlouva již obsahuje vhodně a právně správně formulovanou možnost prodeje formou aukce a také motivační složku pro makléře.

Bonus č. 2 (hodnota 1.970 Kč)

Pohled do uzavřené diskuse, kde si úspěšní makléři vyměňují zkušenosti o aukcích.

Každý makléř může aukce využít tak, aby zapadali do toho, jak funguje.

Díky pohledu různých makléřů z různých částí republiky si lépe vyberete to, co bude vyhovovat právě Vám.

Bonus č. 3 (hodnota 1.470 Kč)

Jak využít aukce pro svou propagaci na Facebooku – konkrétní nastavení placené reklamy

Když už začnete poskytovat špičkovou službu jako je prodej formou aukcí, potřebujete, aby se o tom lidé dozvěděli.

Marketér Václav Krajňák Vám krok za krokem ukáže, jak si na Facebooku a Instagramu spustit reklamu, zacílit ji na svou lokalitu a dát vědět o tom, že s Vámi majitel prodá svou nemovitost za maximum. Třeba jen za 25 Kč denně.

Bonus č. 4 (hodnota 970 Kč)

Oficiální certifikát institutu Chytrý makléř

Po absolvování kurzu a úspěšném testu Vám vystavíme certifikát, který potvrzuje Vaše znalosti v oblasti aukcí.

Tento certifikát nezapomeňte použít při své propagaci moderního makléře, který používá moderní nástroje pro úspěšný prodej nemovitostí. Klienti to jistě ocení.

Bonus č. 5 (hodnota 3.000 Kč)

Záznam webináře „Otázky a odpovědi k aukcím”

Na 2hodinovém webináři jsem odpovídal na doplňující otázky makléřů, předával konkrétní zkušenosti z praxe a vyjasňoval speciální případy.

Své zkušenosti sdíleli i ostatní makléři a Vy jim nyní můžete nahlédnout pod pokličku.

30-ti denní záruka vrácení peněz

100 % zaručuji, že se Vám bude kurz „Aukce nemovitosti = Trojitý zisk pro makléře” líbit, proto Vám dávám 30-ti denní záruku vrácení peněz.

Chci, abyste ho vyzkoušeli po CELÝ MĚSÍC a nebudete mít pocit, že má 10krát větší hodnotu, než jste zaplatili, obratem Vám vrátíme peníze.

To znamená, že riziko je na naší straně. Buď splníme, co jsem na této stránce slíbil, nebo nezaplatíte ani haléř.

Prostě můžete napsat (1@chytrymakler.cz) nebo zavolat (+420 608 444 568) a vrátím Vám celou částku zpět. Bez otázek.

Klikněte na „Přidat do košíku” a získejte svůj kurz.

Nyní akce - ušetřete 50 %!

Máte 3 možnosti...

Do aukcí se můžete pustit třeba tak, že to budete zkoušet. 

To je první možnost.

Takové to pokus – omyl a zase pokus – omyl. A třeba to i vyjde. Anebo taky ne. 

Protože bez návodu, jak správně aukci realizovat, se může stát, že nemovitost neprodáte vůbec, můžete skončit úplně bez odměny, a ještě si uříznout ostudu u prodávajícího i zájemců.

Ale i chybami se člověk učí, takže pro mnohé makléře to je cesta, kterou se vydají.

Druhá možnost je přenechat aukční prodej ostatním makléřům. 

Ale věřte mi, to by byla velká škoda. O aukcích se mluví v médiích stále častěji a majitelé je budou očekávat. Nejenže přijdete o bonus z navýšené ceny, ale možná zakázku ani nedostanete. A ve finále se aukcím stejně nevyhnete.

Třetí možnost je chytře využít zkušenosti makléřů, kteří již takto prodali desítky nemovitostí a vydělali sobě stovky tisíc a přinesli majitelům miliony navíc. 

Není divu, že je pak prodávající doporučují s nadšením.  Ale i kupující je doporučují a svěřují jim své nemovitosti do prodeje, protože také chtějí za svou nemovitost dostat maximum.

Nenechávejte věci náhodě. Opisujte od úspěšných. 

Děkuji, že jste si udělali čas a přečetli si tuto stránku. Těším se, až mi dáte vědět, jak dopadla Vaše první nebo další aukce...

Tomáš Kučera
Realitní makléř
Zakladatel institutu Chytrý Makléř

P.S. Rozhodně si nemyslím, že se prodej formou aukce hodí na každou nemovitost a vždy.

Na druhou stranu, až se příležitost pro aukci objeví a ozve se Vám více zájemců, budete mít „nabito” nebo Vás taková příležitost překvapí s „kalhotami staženými u kolen”?

Víte, měnit pravidla v průběhu prodeje je neprofesionální. Všímá si toho jak prodávající, tak kupující. Proto je potřeba být připraven předem.

Příprava na úspěch začíná tak, že si zjistíte, jak úspěšná aukce má vypadat v kurzu „Aukce nemovitosti = Trojitý zisk pro makléře”.

Klikněte na tlačítko a začněte prodávat pomocí
transparentních elektronických aukcí

Makléřský institut s.r.o.
Bělehradská 858/23, Vinohrady
120 00 Praha 2
IČ: 048 34 542
DIČ: CZ04834542