3 věci, které na Facebook nepatří (a 3 věci, které tam patří)

Přepis videa

Facebook. Jako každá věc v práci realitního makléře, i Facebook se dá dělat trojím způsobem.

Za prvé: Vůbec.
Je to velká škoda, protože sociální sítě včetně Facebooku fungují pro nabírání nemovitostí a získávání klientů.

Za druhé: Můžete Facebook používat špatně.
To znamená trávíte tam čas, možná tam investujete i peníze, dáváte do toho energii a nic to nepřináší.

A nebo za třetí: Můžete Facebook a sociální sítě používat tím správným způsobem.
A pak to funguje a je to super.

Jestli nejste ve třetí skupině, tak mám pro vás pár tipů.

Často se mě totiž makléři ptají a posílají mi i svoje Facebookové profily, co by tam měli vylepšit, co tam udělat,co tam upravit, co tam změnit.

Jenže tři věci jsou absolutní základ pro to, aby váš Facebookový profil vůbec mohl začít fungovat.

Teď vám je řeknu.

Tak za prvé: Fotka.

Je to možná dost zvláštní, ale strašně moc se v tom chybuje. Silueta, je-li tam místo fotky prosím vás. NE! Změnit, upravit.
Jestli je něco jiného, nějaká jiná forma vaší propagace, tam kde má být fotka, tak prosím vás, takhle taky ne.

Co tam má být?

Máte tam být vy, a většinou ideálně s úsměvem. Ano! To je to nejdůležitější, co tam na tom Facebooku má být. Absolutní základ.

Jeden moudrý člověk mi řekl, že jestli budu mít na Facebook fotku s pivem, lidé mě budou mít za alkoholika.

Proč? Protože s tím pivem mě budou vídat několikrát denně a dokonce mnohem častěji, než v reálném světě.

Zkuste se nad tím zamyslet. Takže fotka je základ, protože váš obličej prodává.

Za druhé: Informace

Co udělá člověk, když přijde na váš Facebookový profil a příliš vás nezná, nebo vás chce víc poznat. Klikne na informace.

Co se tam o vás dočte? Třeba o hodně lidech tam vídám, že v informacích, co ten člověk dělá, jak pracuje, tak tam má napsáno, že pracuje jako ďas.

Prosím vás, NE! I když pracujete jako ďas, nepište to tam.
Další vídám, že je dotyčný OSVČ.
Pane bože, koho to zajímá? NE!

Co tam má být?

No přece, to, co jste. Realitní makléř. ANO!
To přece jste, a to o sobě chcete říkat.
A pokud k tomu přidáte bližší informace, tak je to samozřejmě ideální.

A za třetí: Timeline. Vaše zeď.

Co tam máte?

Často tam vídám politiku. NE!

Když tam napíšete, že Miloš Zeman je … to nebo to, tak minimálně naštvete jednu z té poloviny lidí, takže politika ne.

Často tam také vídám to, že tam člověk dává názory, nebo sdílí názory, které jsou poměrně dost radikální. Uprchlíci ne, uprchlíci ano. Zeman ne, Zeman ano. Fico ne, Fico ano. A tak dál, a tak dál.

Jakékoliv radikální, Slávie nebo Sparta, Sparta nebo Slavie, Plzeň, Ostrava.

Můžete fandit,ale nebuďte v tomhle radikální. Radikální názory na váš Facebook nepatří. Tedy patří pokud ho nechcete používat k tomu, abyste třeba získali klienty.

Takže co tam může být?

A co tam často chybí jsou nějaké tipy od realitního makléře pro své potenciální klienty.

Když to shrnu.

Často po mě makléři chtějí abych jim poradil, co se Facebooku týče, kliknu na jejich Facebookový profil a fotka neodpovídá tomu, čemu by odpovídat měla.

Dejte si tam na Facebook takovou fotku, kterou máte třeba na vizitce. Tam si také nedáte s pivem, nebo někde vyvaleni u pláže a podobně.
Takže fotka, s úsměvem ideálně, ANO.

Informace.

Často makléř chce používat Facebook pro to, aby mohl získávat klienty. Aby propagoval sám sebe, rozkliknete jeho informace a on tam ani nemá informaci, že je realitní makléř. Kde a jak pracuje už vůbec ne.

No a pak, když se podíváte na zeď makléře, tak tam často vídáte věci, které se můžou mnoha lidem nelíbit. Já vím, že je to váš názor, to je v pořádku, ale nepatří na sociální síť a nepatří na Facebook, pokud ten Facebook chcete používat pro to, abyste získali body u svých potenciálních klientů.

Pokud k tomu Facebook chcete používat, tak na vaší zdi by takové věci neměly nic dělat.

To znamená, co by tam naopak mělo co dělat?
Jsou nějaké tipy, pro vaše klienty, třeba jak lépe prodat nemovitost, jak jí připravit na prodej, jakým chybám se vyvarovat a podobně.

Tohle jsou tři základní věci, které na Facebooku musíte mít, abyste vůbec přes Facebook mohli získat nějaké klienty.

Podívejte se na svůj Facebookový profil a jestli něco z toho tam není tak, jak by mělo být tak to prosím nějak upravte.

Je to první krok k tomu, aby vám Facebook a ostatně i další sociální sítě začali fungovat.

Mějte se moc hezky a přeji vám hodně úspěchů.

Jak využíváte Facebook ve své makléřině vy?

Tomáš Kučera
Tomáš Kučera
Tomáš se v realitách pohybuje od roku 1999. Osm let působil jako člen rady Asociace realitních kanceláří ČR. Je certifikovaným makléřem, v oboru nejvyhledávanějším lektorem, mediálně nejznámějším realitním expertem a zajišťuje prodej a nákup nemovitostí i pro VIP osobnosti. Založil v Česku a na Slovensku nejúspěšnější realitní institut CHYTRÝ MAKLÉŘ a jeho vzdělávacími programy projde ročně více jak 7 000 makléřů a manažerů.
Komentáře