Makléř by neměl mít svůj web!

S tímhle názorem se setkávám čím dál častěji…

Makléř by neměl mít svůj web!

Včera mě oslovil majitel jedné poměrně velké realitní kanceláře s tím, že chce zlepšit výsledky svých makléřů. Jedním dechem dodal, že ale v žádném případě makléřům nedovolí, aby měli své vlastní internetové stránky.

Týden předtím jsem měl v Ostravě individuální kurz na téma chytrý web makléře. Po skončení kurzu koupil majitel realitní kanceláře všem 23 makléřům domény a okamžitě s nimi začal vytvářet jejich vlastní webové stránky.

 

Jaký je rozdíl v těchto dvou šéfech realitních kanceláří?

 

Ten první se o své makléře bojí. Má pocit, že pokud už nebudou jeho ovce, ale stanou se z nich profesionálové, kteří budou vyhledávaní na internetu, odejdou mu.

Ten druhý se o své makléře také bojí. Má pocit, že pokud budou jen ovce a nestanou se z nich profesionálové, kteří budou vyhledávaní na internetu, odejdou mu.

 

Oba mají pravdu! ALE.

 

Tomu prvnímu dříve či později odejdou dobří makléři. Protože budou chtít mít lepší výsledky. A když jim k tomu jejich RK neposkytne podmínky, odejdou. Majiteli zůstanou v kanceláři jen ovce s mizernými výsledky.

Tomu druhému dříve či později odejdou ovce. Protože jim nebude vyhovovat, že ostatní makléři mají díky podmínkám v RK lepší výsledky. Majiteli zůstanou v kanceláři jen dobří makléři s dobrými výsledky.

A co víc. RK prvního majitele bude díky podmínkám pro makléře přitahovat zase jen ovce.
RK druhého majitele bude díky podmínkám pro makléře přitahovat dobré makléře.

_______________________________________________________________________________________

 

5 ZÁKLADNÍCH DŮVODŮ, PROČ BY MĚLI MÍT MAKLÉŘI VLASTNÍ WEBY.
(a proč by majitelé měli chtít, aby makléři měli své weby)

 

  1. Situace: RK má 10 makléřů a prodávající v daném městě surfuje po internetu. Hledá, jak prodat svou nemovitost. Na kancelář ve vyhledávači narazí 1x. Mají-li všichni makléři weby, narazí na kancelář 11x.
  2. Vývoj nezastavíš. Makléři budou mít své weby a klienti budou očekávat, že makléři mají své weby. Dříve či později bude mít vlastní internetové stránky téměř každý. Vždyť proč ne? Je to dnes jednoduché, levné a získávají se tak klienti. Web za nás pracuje, i když děláme něco jiného.
  3. Prodávající dnes primárně nehledají firmu, ale člověka. Ten správný osobní web člověka – makléře je důvod, proč se rozhodne zvolit si prodej přes RK. Člověk chce totiž dělat primárně byznys s člověkem, ne s firmou.
  4. Připomínám majitelům RK, že pokud makléř získá obchod díky svému webu, jsou to peníze i pro kancelář. Pokud schopnému makléři web zakážete, dříve či později půjde tam, kde tuto výhodu již chápou. Ke konkurenci.
  5. Každý web makléře má být pochopitelně s uvedením kanceláře, pro kterou pracuje. Web makléře tedy není žádná činnost „za zády“ kanceláře. Je to podpora kanceláře i makléře = podpora obchodu.

 

– Pokud odmítáte vývoj, je to začátek vašeho konce.
Zastavíte-li se, budete za rok tam, kde jste teď. Ostatní budou ale o 365 dní před Vámi.

Copak místo emailu posíláte holuby? Místo navigace lovíte cestu v papírové mapě? U televize vstáváte ze sedačky a jdete přepnou program? Jinde s dobou jdete, tak nezapomeňte jít s dobou i ve vašem byznyse.

 

Udělejte to, co většina makléřů neumí. Získávejte klienty díky internetu. Vyzkoušejte si to ZADARMO.

Vývoj nezastavíš! Řekl Walt Disney.
Tomáš Kučera, www.tomas-kucera.cz

Tomáš Kučera
Tomáš se v realitách pohybuje od roku 1999. Osm let působil jako člen rady Asociace realitních kanceláří ČR. Je certifikovaným makléřem, v oboru nejvyhledávanějším lektorem, mediálně nejznámějším realitním expertem a zajišťuje prodej a nákup nemovitostí i pro VIP osobnosti. Založil v Česku a na Slovensku nejúspěšnější realitní institut CHYTRÝ MAKLÉŘ a jeho vzdělávacími programy projde ročně více jak 7 000 makléřů a manažerů. Autor knih pro makléře. Moderátor na rádiu Frekvence 1. S Ivo Tomanem spoluautor pořadů Návod na úspěch na rádiu ZET BBC.