Aneb článek pro makléře, kteří vědí, že jsou dobří, ale stále mají málo klientů
„A jak mám poznat dobrýho makléře?“
Tuhle otázku mi nedávno položil dědic jednoho mnohamiliónového domu a kladou si ji denně i tisíce dalších lidí. Ano, tisíce denně! A proč? Protože dobrého makléře najdou velmi těžko…
A proč klienti nemohou najít dobrého makléře? (Slovíčko najít je přitom zásadní!). Je takových makléřů snad málo?
NE!
Rozhodně si nemyslím, že je u nás málo dobrých makléřů. Osobně jich znám stovky. Vzdělaných, chytrých, zkušených a specializovaných makléřů je u nás celkem hodně. Tak proč je lidé nemohou najít a neví, jak je poznat?
Položme si tři zásadní otázky:
Říká, že „dobrýho“, ale co je to „dobrej“ makléř? Odpověď vlastně není nijak komplikovaná.
Klient chce makléře, který je:
Není těžké přijít na to, jakého makléře lidé chtějí. Jako není složité přijít na to, jakého chceme doktora, když nás bolí záda, nebo jaké chceme boty, když se chystáme běhat. Tak proč si tisíce lidí denně pokládají otázku, jak mají poznat dobrého makléře, když je těch dobrých celkem hodně? (Nutno podotknout, že těch nedobrých je ještě víc a těch mizerných taky, ostatně jako v každém oboru.)
Za pračku, televizi, dovolenou, dárky… co děláme? Hledáme, porovnáváme, čteme reference… Prostě googlíme.
A co dělá klient, když potřebuje prodat nemovitost a nemá ve svém okolí makléře, který splňuje výše uvedená kritéria? Taky googlí.
Ano? A vygooglí si o vás klient všechna výše uvedená kritéria dobrého makléře?
Klient by měl na jednom místě najít:
Máte tohle někde přehledně a jasně dohledatelné? Máte někde tyhle informace pěkně pohromadě? Nabízíte o sobě klientům to, co hledají a chtějí najít? A propagujete toto místo na své vizitce, v automatickém podpisu v e-mailu, na plachtách, tištěných materiálech a podobně?
NE?
Tak se nedivte, že si třeba zrovna váš klient právě pokládá otázku: „A jak mám poznat dobrýho makléře?“