A jak mám poznat dobrýho makléře?

Aneb článek pro makléře, kteří vědí, že jsou dobří, ale stále mají málo klientů…

A jak mám poznat dobrýho makléře?

A jak mám poznat dobrýho makléře?

Tuhle otázku mi nedávno položil dědic jednoho mnohamiliónového domu a tuhle otázku si klade denně i tisíce dalších lidí. Ano, denně! A proč? Protože dobrého makléře najdou velmi těžko…
A proč klienti nemohou najít dobrého makléře? (slovíčko najít je přitom zásadní!). Je jich málo?

NE!

Rozhodně si nemyslím, že je u nás málo dobrých makléřů. Osobně jich znám stovky. Vzdělaných, chytrých, zkušených a specializovaných makléřů je u nás celkem hodně. Tak proč si lidé pořád dokola pokládají otázku: „A jak mám poznat dobrýho makléře?“

 

Pojďme si tedy položit zásadní otázku číslo 1: Jakého makléře klient vlastně hledá?
Říká, že „dobrýho“, ale co je to „dobrej“ makléř? Odpověď vlastně není nijak komplikovaná.
Klient chce makléře, který je:

Vzdělaný. Profesionál ve svém oboru, co se vyzná ve věcech, které se týkají prodeje či pronájmu nemovitých věcí.

Chytrý. To, že studoval, absolvuje kurzy a je vzdělaný ještě neznamená, že je profesionál. Je potřeba, aby uměl vše využít v praxi.

Zkušený. Klient chce makléře, který má za sebou výčet úspěšných realizací a tudíž přesně ví, co a jak zajistit.

Specializovaný. Ano, klient vyžaduje specializaci ať už na typ nemovitostí či region a podobně, tedy něco, v čem je lepší, než ostatní.

Není těžké přijít na to, jakého makléře lidé chtějí. Jako není složité přijít na to, jakého chceme doktora, když nás bolí záda, nebo jaké chceme boty, když se chystáme běhat. Tak proč si tisíce lidí denně pokládá otázku, jak má poznat dobrého makléře, když je těch dobrých celkem hodně? (nutno podotknout, že těch nedobrých je ještě víc a těch mizerných taky, ostatně jako v každém oboru).

 

Pojďme si položit zásadní otázku číslo 2: Co dělá drtivá většina z nás, když je nucena za něco zaplatit?
Za pračku, televizi, dovolenou, dárky, … co děláme? Googlíme. Hledáme, porovnáváme, čteme reference, … prostě googlíme. Co dělá klient, když potřebuje prodat nemovitost a nemá ve svém okolí makléře, který splňuje výše uvedená kritéria? Taky googlí.

 

A teď přichází zásadní otázka číslo 3: Jste ten dobrej makléř, kterého klient chce? Ano? A vygooglí si o vás klient vše viz výše uvedená kritéria? Najde o vás klient na jednom místě vaše vzdělání, certifikáty z kurzů, reference spokojených klientů, videa, fotografie a výčet vámi prodaných nemovitostí, že se specializujete například na nějaký region, najde od vás hodnotné informace (např. z nového OZ), dobré rady, … Máte tohle někde přehledně a jasně dohledatelné? Máte někde tyhle informace pěkně pohromadě? Nabízíte o sobě klientům to, co hledají a chtějí najít? A propagujete toto místo na své vizitce, v automatickém podpisu v emailu, na plachtách, tištěných materiálech, …
NE?

 

Tak se nedivte, že si třeba zrovna váš klient právě pokládá otázku: „A jak mám poznat dobrýho makléře?“

 

A jaký je váš názor? Má smysl, aby měl makléř na internetu informace o svém vzdělání, praxi, prodaných nemovitostech, zajímavé informace pro klienty …? Nebo je to jedno?

 

Děkuji, pokud se zapojíte do diskuse. Tomáš Kučera

Tomáš Kučera
Tomáš se v realitách pohybuje od roku 1999. Osm let působil jako člen rady Asociace realitních kanceláří ČR. Je certifikovaným makléřem, v oboru nejvyhledávanějším lektorem, mediálně nejznámějším realitním expertem a zajišťuje prodej a nákup nemovitostí i pro VIP osobnosti. Založil v Česku a na Slovensku nejúspěšnější realitní institut CHYTRÝ MAKLÉŘ a jeho vzdělávacími programy projde ročně více jak 7 000 makléřů a manažerů. Autor knih pro makléře. Moderátor na rádiu Frekvence 1. S Ivo Tomanem spoluautor pořadů Návod na úspěch na rádiu ZET BBC.