Facebook je blbost!

Ano, já s tím souhlasím. Pokud si makléř či kancelář založí svůj profil na síti, kterou v Česku používají 3 miliony lidí a není schopen ze svého profilu vygenerovat klienty – je blbost, aby tomu věnoval čas…

Facebook je blbost!

Uživatelé z řad makléřů a kanceláří se dělí na tři skupiny. Jedni, kteří facebook nikdy nevyužívali, druzí, kteří jej využívají špatně a třetí, kteří uchopili příležitost a využili tento komunikační kanál ve svůj prospěch.
Ano, facebook je komunikační kanál. A někdo tam nekomunikuje vůbec, někdo špatně a ti, co tam komunikují dobře, ti jsou rádi, že získávají klienty způsobem, který ještě před pár lety nebyl možný. A lidé ze třetí skupiny jsou vlastně rádi za ty první dvě. Protože tím se odlišují od konkurence, získávají více klientů, zakázek, provizí,… prostě vědí víc.

 

Já teď vlastně hovořím k prvním dvěma skupinám. Paradoxně i prostřednictvím facebooku :o) Nebudu vás přemlouvat, rozhodnutí je na vás, ale zde je několik faktů:

Na fecebooku jsou dnes cca 3 miliony Čechů. To znamená, že znáte-li tři lidi, jeden z nich je určitě na síti. Pominu, že ve světě je to 750 milionů lidí, nás zajímá především to u nás doma.
V roce 2013 tato sociální síť připustila, že jí hromadně opouštějí teenageři ve věku 13 až 17 let. Zmizelo jich 25,3%. Hurá! Ty stejně pro naše účely nepotřebujeme. Studie navíc prokázala, že kromě aktivního věku se o 80,4% zvýšil počet uživatelů ve věku 55+. Hurá! Člověk v takovém věku se znalostí a aktivním používáním PC má zřejmě nemovitost, peníze a chuť do života. Nezapomeňte ale, že 49,6% všech uživatelů této sítě je ve věku 25 až 54 let. Hurá potřetí! V jakém věku je většina klientů realitních kanceláří?

Trocha jednoduché matematiky. 3 miliony uživatelů, polovina ve věku 25 až 54, takže nejsem-li na síti, připravuji se o možnost oslovit v této zemi 1,5 milionu potenciálních klientů.

 

Ještě pořád vám připadá facebook pro makléře a kanceláře jako blbost? Nevěříte, že tento typ médií přináší klienty a zakázky? Ale pozor! Mnoho lidí z našeho oboru si myslí, že množství přátel a „lajků“ je dostačující. Omyl! Facebook je skvělý komunikační prostředek a když komunikujete špatně, jen ztrácíte spoustu času a nic nezískáte. Není těžké komunikovat správně a efektivně, jen jde o to vědět jak. Klienty a zakázky prostřednictvím facebooku lze získávat za 15 minut týdně. Jen je potřeba o facebooku vědět víc. Protože vědět víc je cesta k úspěchu. Chcete, aby vám Facebook vydělával peníze? Klikněte zde.

 

Tomáš Kučera, lektor ve vzdělávacím institutu chytrýmakléř.cz, certifikovaný makléř a člen rady Asociace realitních kanceláří ČR.

 

Závěrem :o)

Wikipedie: „Já vím všechno!“
Google: „Najdu všechno!“
Facebook: „Já znám všechny.“
Internet: „Beze mě jste v pr**li.“
Elektřina: „Tak se uklidníme, jo?!“

Tomáš Kučera
Tomáš se v realitách pohybuje od roku 1999. Osm let působil jako člen rady Asociace realitních kanceláří ČR. Je certifikovaným makléřem, v oboru nejvyhledávanějším lektorem, mediálně nejznámějším realitním expertem a zajišťuje prodej a nákup nemovitostí i pro VIP osobnosti. Založil v Česku a na Slovensku nejúspěšnější realitní institut CHYTRÝ MAKLÉŘ a jeho vzdělávacími programy projde ročně více jak 7 000 makléřů a manažerů. Autor knih pro makléře. Moderátor na rádiu Frekvence 1. S Ivo Tomanem spoluautor pořadů Návod na úspěch na rádiu ZET BBC.