Proč se vyplatí naslouchat

Budeme pokračovat v tom, co už jsme jednou probírali. A sice v naslouchání.

Říkali jsme si, že když necháte mluvit druhého člověka, možná vám řekne velmi zajímavou věc, kterou byste se nedozvěděli, kdybyste tlachali jen vy.

Pan Ivo Toman uvedl dva příklady, kdy méně mluvil a více poslouchal, což mu v důsledku vydělalo peníze. Obě situace mu přinesly název pro jeho novou knihu. Název úspěšné knihy Debordelizace hlavy vznikl, když na školení osobního rozvoje mluvil o tom, že máme neuspořádané myšlenky. A někdo z publika se ho zeptal, jak si tedy má tu debordelizaci hlavy udělat. A název byl na světě.

Kniha Kurvítka v hlavě zase vděčí za svůj název jedné dámě, která s Ivo Tomanem mluvila o tom, že do různých zařízení se vkládají další jiná zařízení, která způsobí, že se ta daná věc pokazí. Lidově tomu říkáme (laskavý čtenář promine) kurvítka. A de facto to samé máme my lidé ve svém myšlení.

Jen díky tomu, že naslouchal, „ukradl“ dva sexy názvy produktu.

Tomáši Kučerovi změnila život věta, kterou mu před lety řekl jistý majitel televizního studia: „Když něco člověku sděluješ skrze video, je to mnohem efektivnější, než když mu to jenom napíšeš, nebo mu dáš fotku.“  A rok na to jeho on-line produkty, videovzdělávání a televize pro makléře slavili obrovský úspěch. Proč? Protože vzdělává lidi skrze videa, která jsou zábavnější a pro ně efektivnější. Jednoduše vzal myšlenku a tu zpeněžil.

Takže? Nechte mluvit lidi, kteří s vámi mluví. Na všem se dá vydělat.

Tomáš Kučera
Tomáš Kučera
Tomáš se v realitách pohybuje od roku 1999. Osm let působil jako člen rady Asociace realitních kanceláří ČR. Je certifikovaným makléřem, v oboru nejvyhledávanějším lektorem, mediálně nejznámějším realitním expertem a zajišťuje prodej a nákup nemovitostí i pro VIP osobnosti. Založil v Česku a na Slovensku nejúspěšnější realitní institut CHYTRÝ MAKLÉŘ a jeho vzdělávacími programy projde ročně více jak 7 000 makléřů a manažerů. Autor knih pro makléře. Moderátor na rádiu Frekvence 1. S Ivo Tomanem spoluautor pořadů Návod na úspěch na rádiu ZET BBC.