Tvorba videí a video prohlídek pro sociální sítě a YouTube je v současnosti i mezi makléři stále populárnější.
Jenže kolik lidí si takové video pustí? A kde vlastně vzít motivaci tvořit další, když u svých videí uvidíte jen mizivé počty zhlédnutí a zásahu?
Věděli jste, že 73% prodávajících by raději prodávali s makléřem, který při prodeji jejich domu použije video? (zdroj RIS Media)
Postup jak natáčet videa pro propagaci své makléřiny nejen pro YouTube najdete v Klubu Chytrý makléř.
V tomto článku se zaměříme na YouTube a optimalizaci videí, aby je lidé našli. Ideálně zdarma.
Této problematice se říká YouTube SEO (Search Engine Optimization). A protože YouTube je druhý největší vyhledávač na světě, vyplatí se tomu věnovat pozornost.
Na co se tedy u optimalizace pro YouTube zaměřit?
Klíčová slova na YouTube nejsou žádná velká věda. Stejně jako v běžném vyhledávači zadá návštěvník do vyhledávacího pole slovo nebo výraz, který hledá, a YouTube mu zobrazí nejvhodnější výsledky.
Promyslete tedy řádně všechna slova a fráze, se kterými chcete své video spojit, a použijte tato slova v názvu nebo popisu videa.
Klidně se podívejte i na kanály, videa a jejich popisky u ostatních makléřů nebo realitek. Když uvidíte něco, co funguje a má hodně zhlédnutí, inspirujte se a možná i trochu opisujte.
Vždyť i kreativci z různých oborů říkají, že jsou chvíle, kdy platí „raději dobře okopírovat, než špatně vymyslet“.
YouTube nechce doporučovat nudná videa. Čas, jak dlouho lidé vaše videa sledují, je tedy velmi důležitý faktor hodnocení.
Čím déle divák u vašeho videa vydrží, tím spíš ho YouTube doporučí a tím výše se bude umisťovat ve výsledcích vyhledávání na YouTube.
Ve stručnosti: 1) Musíte vytvářet zajímavá videa. 2) Delší video je lepší než kratší.
Vedle délky videa sleduje YouTube i tyto faktory atraktivity:
Scénář na poutavé a přínosné video najdete v klubu Chytrý Makléř.
YouTube neoblbnete. Do textu sice můžete napsat téměř cokoliv a přidat hromadu klíčových slov, ale důležité je, co zazní v samotném videu!
Věděli jste, že YouTube si umí automaticky přepsat zvukový obsah vašeho videa? Je proto důležité, aby klíčové slovo ve videu alespoň několikrát zaznělo.
Nejdůležitější klíčové slovo či slova rozhodně použijte přímo v názvu videa. U nás makléřů je ideální přidávat do názvu videa lokalitu, ve které starostujeme.
Napište delší popisek videa a klíčová slova použijte klidně hned několikrát. Ale smysluplně. Ne že 5x za sebou napíšete „nejlepší makléř“ a hned budete na první pozici.
Použijte klíčová slova také jako štítky video. To pomáhá nejen optimalizaci, ale také to zvyšuje pravděpodobnost doporučování vašich videí.
To je tedy novina! Divili byste se, pro kolik účtů na YouTube to novina opravdu je.
Nestačí jen video na YouTube nahrát a zveřejnit. Je velmi důležité, abyste je podpořili dalšími způsoby a na dalších místech. Ideálně v prvních 24-48 hodinách.
To vám pomůže nejen s viditelností na YouTube, ale také celkově vylepší dohledatelnost.
Tady je pár dalších tipů, které vám pomohou získat více zhlédnutí:
Po zveřejnění videa o něm informujte lidi, kteří vás znají. Krátký e-mail a odkaz na video pošlete své databázi kontaktů. Získáte spoustu shlédnutí v podstatě zdarma.
Spojte související témata vašich videí a vytvořte podle nich seznamy. Jakmile divák dokouká jedno vaše video, automaticky se mu spustí další vaše video z vašeho seznamu.
Pokud píšete blog nebo jiné příspěvky na web, vkládejte do nich videa z vašeho YouTube kanálu. Získáte nejen více zobrazení, ale také vylepšíte hodnocení svého obsahu ve vyhledávání Googlu.
Přidejte odkaz na svůj YouTube kanál nebo dokonce jedno konkrétní (nejlepší nebo tématické) video do podpisu e-mailu – je to drobnost, ale může zaujmout. V Gmailu se video automaticky načítá.
Jak vidíte, optimalizace videí pro vyhledávání na YouTube není nic dramaticky složitého ani nákladného.
Dodržení těchto základních bodů vám může přinést násobně vyšší počty zhlédnutí. Následně zvýší povědomí o vás jako makléři. Pak přijde i zvýšení obchodů a prodejů – a o to přece ve finále jde.