Život (makléře) je svině?

 

Sedím v pracovně a přemýšlím. Obojí dělám celkem často. Občas žena vstoupí do mé pracovny, vidí mě, jak sedím s Alfem v křesle, nebo jak „pracuji“ s golfovou holí v rukou. Jen zakroutí hlavou a řekne: „Já bych chtěla mít tvoji práci“.

Často také čtu a vzdělávám se.

Mám spoustu oblíbených knih, ze kterých čerpám. Už ani nevím kde, ale dočetl jsem se, že…

Můj současný život je součet všech rozhodnutí, které jsem kdy v životě udělal. Jak těch dobrých, tak těch špatných. Život není jenom náhoda.
S tím se dá asi souhlasit, že?

Často také přemýšlím, lépe řečeno vymýšlím, protože to je moje práce, jak docílit toho, aby měli makléři a kanceláře lepší výsledky. Aby nás klienti jako profesionální makléře chtěli a vyhledávali. Aby těch 50% transakcí, co jde mimo makléře, tedy přes samoprodejce, aby se to změnilo. Aby majitelé nemovitostí chtěli a požadovali makléře a byla to pro ně samozřejmost.

Na co jsem přišel?

Na spoustu věcí. A začal jsem pěkně od začátku.

Například jsem přišel na to, že nastala doba webová. No objevení Ameriky to zrovna není, přesto toho většina makléřů nevyužívá.

Mám na Vás tři otázky.

Otázka první:
Jaký je vlastně hlavní důvod, že se majitel nemovitosti rozhodne prodat třeba svůj dům sám? Ten základní a jediný důvod je, že nezná schopného makléře. Kdyby totiž schopného makléře znal, nikdy by ho nenapadl takový nesmysl, že je lepší prodat nemovitost sám, místo toho, aby věc svěřil makléři – profesionálnímu makléři!

Otázka druhá:
Zamyslete se, co děláte, když jste nuceni za něco zaplatit peníze? Googlíte. Ať už chcete jet na dovolenou, koupit si televizi, auto, brusle, dárek pro tchyni,… googlíte, hledáte, porovnáváte, surfujete,…
Co dělá prodávající, který potřebuje prodat nemovitost? Když nezná žádného schopného makléře. Taky googlí. A hledá informace, jak nejlépe prodat nemovitost. On nechce kancelář, ani makléře, on chce dobře prodat. A potřebuje k tomu informace.

Otázka třetí:
Když prodávající googlí a hledá způsob, jak prodat nemovitost, narazí na internetu na Vás? A pokud ano, máte tam pro něj odpovědi na otázky, které si pokládá? Máte tam pro něj tak hodnotné informace, že si sedne na zadek a místo aby si nemovitost prodal sám, svěří ji Vám?

Pokud na internetu takové místo nemáte, patříte k 99 % makléřů v této zemi.

Vidíte, jak je u nás malá konkurence? Ti, kteří takové místo na internetu mají, ti získávají klienty a využívají toho, že nastala doba webová.

Chcete patřit mezi to jedno procento makléřů, kteří neuhánějí své klienty, ale klienti uhánějí je? Není to až tak těžké.

Jeden z šikovných, ale neúspěšných makléřů mi nedávno řekl, že život je svině. Když jsme si povídali dál, našli jsme důvody. On neměl na internetu ani fotku. Tak jak ho potom klienti mohou znát a chtít? Jak o něm mohou klienti vědět, že jim skvěle pomůže s prodejem, když on sám jim to neříká?Tedy, neříkal. Dnes má svůj vlastní web a získává kontakty.

Vytvořte si také svůj web a také získávejte kontakty.

A se svými klienty komunikujte.

Nabídněte svým klientů řešení. Tisíce jich každý den hledá na internetu odpovědi na své otázky. Nabídněte jim odpovědi.

A to je vlastně vše, co jsem Vám chtěl říct. Nejsem žádný Einstein. Vše, co jsem vám tu napsal, už dávno vymysleli jiní. Já dělám jen to, že to testuji v praxi a nestačím se divit, jak to báječně funguje.

Tak co? Změníte něco?

 

Hodně štěstí! Návod najdete zde: www.nastala-doba-webova.cz

Tomáš Kučera
Tomáš se v realitách pohybuje od roku 1999. Osm let působil jako člen rady Asociace realitních kanceláří ČR. Je certifikovaným makléřem, v oboru nejvyhledávanějším lektorem, mediálně nejznámějším realitním expertem a zajišťuje prodej a nákup nemovitostí i pro VIP osobnosti. Založil v Česku a na Slovensku nejúspěšnější realitní institut CHYTRÝ MAKLÉŘ a jeho vzdělávacími programy projde ročně více jak 7 000 makléřů a manažerů. Autor knih pro makléře. Moderátor na rádiu Frekvence 1. S Ivo Tomanem spoluautor pořadů Návod na úspěch na rádiu ZET BBC.