4 typy e-mailů, které by měli realitní makléři posílat

My realitní makléři musíme být v neustálém kontaktu s mnoha lidmi.

Jak to ale efektivně zvládat?

Klíčem k úspěchu může být e-mail marketing.

Se správně vybudovanou databází kontaktů a vhodnou strategií pro e-mail máte o krok před konkurencí.

Během pár minut pošlete například důležité informace o nové nemovitosti ve vybrané lokalitě všem potenciálním zájemcům.

Důležitost e-mail marketingu

Pro klienty představuje nákup a prodej nemovitosti velké životní rozhodnutí. Většinou se k němu odhodlávají několik týdnů, měsíců i let.

Přesně z toho důvodu se s nimi vyplatí být v dlouhodobém kontaktu. Pomalu na ně působit, postupně získávat sympatie a budovat si pověst zkušeného realitního makléře s mnoha úspěchy.

Právě e-mail marketing se k těmto účelům skvěle hodí.

Je to jeden z mála marketingových nástrojů, který vám umožní pravidelně, levně a rychle posílat zacílené informace velkému množství lidí z různých skupin a segmentů.

Z moderních e-mailingových nástrojů navíc získáte důležité informace, které vám umožní komunikaci nadále zlepšovat.

Z dat se například dozvíte, kolik lidí:

  •         si e-mail otevřelo
  •         kliklo na přiložené odkazy
  •         požádalo o další informace

Ale dost už povídání o výhodách.

Pravděpodobně už chápete základní smysl e-mail marketingu, tak se můžeme plynule přesunout k nápadům na tvorbu kvalitního a hodnotného obsahu pro potenciální klienty.

Přístupů existuje celá řada.

1. Trendy na trhu nemovitostí

Jako realitní makléři jste v obraze. Čtete odborné studie, koukáte na rozhovory s autoritami v oboru, prohlížíte si statistiky a vnímáte faktory, které mohou ovlivnit trh s nemovitostmi.

Většina populace tohle nedělá. Proč také. Mají dost vlastních aktivit. Věnují se své práci, rodině a koníčkům.

Pokud ale někdo dozraje do stádia, kdy chce koupit nebo prodat nemovitost, určitě ocení shrnutí nejdůležitějších informací v přehledném newsletteru.

Kupující, ale i prodávající si s chutí přečte o aktuálním trhu s hypotékami. Rád si projde srovnání hypoték, aby si mohl vybrat tu nejvýhodnější.

S velkou pravděpodobností se bude také zajímat o vývoj cen nemovitostí a o změny v legislativě ovlivňující realitní trh.

Když lidem budete pravidelně servírovat relevantní informace o trendech na trhu s nemovitostmi přímo do e-mailové schránky, začnou vás postupně vnímat jako odborníka v oboru.

A až budou potřebovat služby realitního makléře, ozvou se právě vám.

Aktuální trendy a vývoj trhu s nemovitostmi s makléři probíráme vždy na začátku měsíce v klubu Chytrý Makléř, aby měli nabito nejen na schůzky s majiteli.

2. Prezentace nových nemovitostí

Někteří realitní makléři posílají e-mail potenciálním kupujícím pokaždé, když se na trhu objeví lukrativní nemovitost, která odpovídá zvoleným kritériím.

Další dělají pravidelné týdenní nebo měsíční souhrny nejlepších nabídek. Progresivní realitní makléři mohou vybranou nemovitost zviditelnit pomocí propracované videoprohlídky.

Divili byste se, ale i prodávající zajímá, jaké nemovitosti jsou v jejich lokalitě k dispozici.

Možností se nabízí opravdu hodně. Ve skutečnosti ale záleží především na vašich klientech. Každému vyhovuje něco trochu jiného.

Pokud však budete posílat několik e-mailů denně, pravděpodobně většinu potenciálních zájemců o vaše služby velice rychle odradíte.

Podobně to funguje i s délkou e-mailu. Obecně platí, že bodují spíše stručnější sdělení. Dlouhé texty bez správného formátování si málokdo opravdu přečte.

Zkrátka. Platí zde staré známé pravidlo: „Všeho s mírou.“

3. Užitečné rady od realitního makléře

V pracovním životě realitního makléře se některé situace neustále opakují. S každou další zakázkou si procházíte obdobné kolečko.

Řešíte správné nastavení ceny nemovitosti, efektivní prezentaci, prohlídky, možnosti financování, smlouvy spojené s prodejem i nákupem nemovitostí, vklady na katastrální úřad a další konkrétní situace.

Obdobně se lidé ptají stále na stejné otázky. Určitě už máte natrénované odpovědi. Minimálně na ty nejčastější.

Teď můžete své zkušenosti prodat.

Sepište odpovědi na otázky do článku nebo o nich udělejte sérii videí. Pomůžete tak lidem v řešení konkrétních situací. Dostanou návod, jak se chovat, aby při nákupu nebo prodeji postupovali správně a neudělali zbytečné chyby.

Budete tak čtenáře vašich e-mailů nenásilnou formou vzdělávat. Odměnou vám bude získaná důvěra potenciálních zájemců o vaše služby a status odborníka v oboru.

4. Osobní příběh a nahlédnutí za oponu

Lidé jsou od přírody zvědavá stvoření. Podělte se s nimi o zajímavosti z vašeho profesního života. Nechte je nakouknout prostřednictvím fotek a krátkého příběhu do vaší kanceláře.

Ukažte, že natočení video prohlídky obnáší spoustu práce, která není na první pohled vidět. Představte, jak ve vašem podání vypadá home staging.

Čtenářům vašich e-mailů se můžete také pochlubit získáním oborového certifikátu, prestižního ocenění nebo účastí na významné konferenci.

Pokud se vám podaří klientovi splnit sen o dokonalém bydlení v rekordním čase a za skvělé peníze, určitě o tom můžete napsat krátký příběh plný pozitivních emocí.

Pro potvrzení vašich slov se vyplatí přidat pěknou referenci od spokojeného klienta.

Pomozte lidem v budování pozitivního vztahu k vaší osobě. Vaší značce.

V klubu Chytrý Makléř máme 9. 12. 2020 trénink, jak využít závěr roku a dát o sobě vědět právě e-mailem a přitom trochu netradičně.

Bez databáze kontaktů e-mail marketing dělat nemůžete

Pomocí e-mail marketingu můžete posílat důležité informace stovkám i tisícům příjemců najednou. Je to forma komunikace, která je velice rychlá, levná a při použití správné strategie také efektivní.

Pravidelnou e-mailovou komunikací můžete získávat další zákazníky, budovat důvěryhodný vztah s potenciálními klienty, informovat o novinkách a postupně si získávat status experta v oblasti realit.

Ale bez databáze kontaktů to nejde. Přeci jen musíte mít komu se ozvat.

A musím upozornit, že pro hromadné zasílání e-mailů je potřeba při tvorbě databáze dodržovat určitá pravidla. Bez nich se budete dopouštět obyčejného spamování.

Podívejte se na video, jak vytvořit databázi kontaktů, abyste jim mohli posílat e-maily

Václav Krajňák
Václav se zamiloval do marketingu v roce 2011 a pomáhá s ním i realitním makléřům.